Arduino project handboek

25 praktische projecten om de beginnende gebruiker op weg te helpen

Arduino Project Handboek

Paperback, full colour | 264 pagina's |   Inhoudsopgave |   Voorbeeld hoofdstuk

Het Arduino Project Handboek is een boek voor beginnende gebruikers van Arduino (ook wel Genuino genoemd). Arduino is een opensource-computerplatform dat bedoeld is voor het ontwerpen van slimme en creatieve objecten. Het boek is volledig in kleur en laat je 25 leuke en interactieve projecten bouwen. Er wordt gewerkt met ledjes, sensoren, motoren, LCD schermen, antiblokkeersystemen en zelfs zekeringen om daarmee projecten te bouwen zoals een bewegingsmelder, een draadloos scansysteem voor identiteitskaarten, een ultrasone robot, een weerstation, videospellen voor LCD schermen en een raketwerper.
Elk project bevat gedetailleerde instructies, een gemakkelijk te volgen schakelschema en de volledige code. Tegen het einde van het boek zal je je comfortabel genoeg voelen met Arduino om je eigen apparaten te ontwerpen en aan te passen.

Een greep uit de onderwerpen:

  • een lichtdimmer maken
  • een plant vochtigheidssensor maken
  • een geheugenspel maken
  • een weerstation maken
  • een reactietijd spelletje maken
  • een bewegingssensor maken
  • en nog veel meer...


Wat heb je nodig?

Je hebt een Arduino Uno board nodig om de slimme en creatieve objecten uit dit boek te kunnen maken. Daarnaast heb je in de basiskit ook een adapter, breadboards en draadbruggen nodig. Je kunt diverse basiskits aanschaffen, waar de basiselementen om te kunnen werken met Arduino in zitten. Deze zijn onder andere verkrijgbaar bij Bol.com, maar ook bij Conrad.

Voor de uitgebreidere projecten vind je de benodigde onderdelen aan het begin van elk hoofdstuk.

Voorbeeld uit het boek: plant monitor, het bouwen

plant monitor, het bouwen

Arduino Project Handboek
Auteur: Mark Geddes
  • ISBN: 978 90 5905 613 8
  • (Niet meer leverbaar)
 

Gebruikers van dit boek kochten ook:

Scratch 3.0
Raspberry PI project handboek
Stap voor stap leren programmeren met Python

Projectbestanden

Naar de projectbestanden bij het boek

Docenten

Meer informatie voor docenten