Skip to content

Programmeren met Minecraft
Auteur: Craig Richardson
ISBN: 978 90 5905 593 3
Paperback, full colour
336 pagina's
  Inhoudsopgave
  Voorbeeld hoofdstuk


(Niet meer leverbaar)


Python is een eenvoudige, krachtige programmeertaal waar miljoenen mensen al mee hebben leren werken. Het populaire spel Minecraft heeft al meer dan honderd miljoen spelers. Met dit boek leer je programmeren in Python zodat je jouw eigen Minecraft wereld vorm kan geven.
Zo leer je onderdelen van Minecraft ontgrendelen die alleen toegankelijk zijn door te programmeren. Je begint met een paar korte lessen in Python en daarna gebruik je het geleerde om Minecraft aan te passen. Je leert hoe je Minecraft gebruikt om mini-spellen te bouwen, complete gebouwen te kopiëren en saaie blokken in goud te veranderen.
Je schrijft ook programma's die je op reis meenemen door jouw Minecraft wereld of programma's om enorme monumenten, piramides, bossen en nog veel meer te bouwen. Ook maak je geheime doorgangen die opengaan als je een verborgen schakelaar activeert en bouw je een enge spookstad die steeds verdwijnt en ergens anders weer tevoorschijn komt. Handig is dat je ook leert waar je zeldzame blokken vindt, hoe je toverspreuken uitspreekt en valstrikken zet om te overleven in de Minecraft wereld. Zo word je nog beter in het spel!
Of je nu een megafan van Minecraft bent of het spel pas net leert kennen, je bekijkt Minecraft heel anders en leert ondertussen programmeren. Natuurlijk kun je in Minecraft de hele dag bezig zijn met het bouwen van een villa, maar met de macht van Python is die tijd voorbij en zie je dat je nog veel meer kunt doen met Minecraft!

Belangrijk bij dit boek! Welke versie Minecraft downloaden?
Wanneer u Minecraft downloadt op een Windows computer moet u de klassieke versie, oftewel de Java-versie downloaden. De Windows 10-versie verschilt teveel van het boek.

Een greep uit de onderwerpen:

  • introductie in Python en in de basisprincipes van programmeren
  • Minecraft ontgrendelen via programmeercode
  • Minecraft naar eigen wens aanpassen

Over de auteur:
Craig Richardson is een softwareontwikkelaar en docent in Python. Hij heeft voor de Raspberry Pi Foundation gewerkt, computerlessen gegeven op de middelbare school en veel workshops gegeven over het programmeren in Python samen met Minecraft.

Geschikt voor:
Windows 10, 8.1, 7, Mac of Raspberry Pi.

Gebruikers van dit boek kochten ook: