Betalen met iDeal Visual Steps op Twitter Visual Steps op Facebook

De Visual Steps-boeken over programmeren

De leukste en meest toegankelijke boeken om te leren programmeren

Visual Steps heeft diverse boeken uitgebracht over programmeren. Deze titels worden al veelvuldig gebruikt in het onderwijs en docenten zijn zeer tevreden met het gestructureerde concept waardoor kinderen zelfstandig aan de slag kunnen met de boeken. De boeken zijn ook uitermate geschikt voor thuisgebruik.


Aan de slag gaan

Beginnen met programmeren met Scratch en Python

Wil jij je eigen computerspellen maken? Wil je weten hoe je de computer instructies kunt geven om robots te verslaan? Begin dan met programmeren!

Beginnen met programmeren met Scratch en Python full colour ISBN: 978 90 5905 583 4
Uitvoering: Paperback, full colour
Aantal pagina's: 64
 Inhoudsopgave
 Voorbeeld hoofdstuk
Prijs: € 8,99

Website bij het boek: https://www.visualsteps.nl/beginnenprogrammeren

Leer hoe je:

  • een spel maakt om een ruimteschip te besturen dat vliegende robots moet proberen te ontwijken
  • een dansspel maakt met jezelf als danser
  • het spel Rock, paper, scissors maakt

Dit boek is een gemakkelijk te volgen instructie in de wereld van programmeren. Hiervoor worden de gratis programmeertalen Scratch en Python gebruikt.
Het boek staat vol fantastische projecten en stap-voor-stapinstructies. Dit is leukste introductie in programmeren!

Geschikt voor Windows-computers en de Mac.


[ top ]Scratch

Stap voor stap leren programmeren met Scratch

Via stap-voor-stapinstructies leren programmeren met Scratch.

Stap voor stap leren programmeren met Scratch full colour ISBN: 978 90 5905 703 6
Uitvoering: Paperback, full colour
Aantal pagina's: 168
 Inhoudsopgave
 Voorbeeld hoofdstuk
Prijs: € 17,95

Website bij het boek: https://www.visualsteps.nl/stapscratch

Een greep uit de onderwerpen:

  • werken met de blokken in Scratch
  • figuren (sprites) laten bewegen
  • werken met variabelen
  • een programma vragen stellen
  • beslissingen nemen (als/dan-, als/dan/anders- en en/of/niet-beslissingen
  • herhaling gebruiken
  • werken met lijsten
  • spellen, animaties, programma’s en andere projecten maken

Geschikt voor Windows 10, 8.1 en 7 en MacOS.

 

[ top ]

Cursusboek Programmeren met Scratch

Via stap-voor-stapinstructies leren programmeren met Scratch. In handige spiraalbanduitvoering (zwart-wituitgave).

Cursusboek Programmeren met Scratch ISBN: 978 90 5905 514 8
Uitvoering: Ringband, zwart-wit uitgave
Aantal pagina's: 168
 Inhoudsopgave
 Voorbeeld hoofdstuk
Prijs: € 15,00

Website bij het boek: https://www.visualsteps.nl/cursusboekscratch

Een greep uit de onderwerpen:

  • werkt met de blokken in Scratch
  • figuren (sprites) laat bewegen
  • werkt met variabelen
  • een programma vragen kan laten stellen
  • beslissingen neemt (als/dan-, als/dan/anders- en en/of/niet-beslissingen)
  • herhaling gebruikt
  • werkt met lijsten
  • spellen, animaties, programma’s en andere projecten maakt

Let op: deze uitgave bevat dezelfde inhoud als de titel Stap voor stap leren programmeren met Scratch (www.visualsteps.nl/stapscratch). Deze uitgave is in zwart-wit en een ringband-uitvoering.

Geschikt voor Windows 10, 8.1 en 7 en MacOS.

 

[ top ]

Programmeren met Scratch

Dit boek bevat diverse praktische projecten waarmee je wordt uitgedaagd om je eigen spellen, animaties, tests en andere programmeerprojecten te maken en tegelijkertijd leert programmeren!

Programmeren met Scratch full colour ISBN: 978 90 5905 403 5
Uitvoering: Paperback, full colour
Aantal pagina's: 304
 Inhoudsopgave
 Voorbeeld hoofdstuk
Prijs: € 22,95

Website bij het boek: https://www.visualsteps.nl/programmerenscratch

Een greep uit de onderwerpen:

  • de onderdelen (sprites en achtergronden) van applicaties maken
  • werken met commando- en signaalblokken
  • gebruikmaken van true/false operatoren, getallen en strings
  • besluiten nemen via als dan/anders uitdrukkingen en logische operatoren
  • herhaling en recursie gebruiken
  • gegevens opslaan in variabelen en lijsten
  • lezen, opslaan en manipuleren van de invoer van gebruikers
  • diverse spellen, animaties, tests en andere programmeerprojecten maken

Geschikt voor Windows op een desktop-pc of laptop of een Mac.

 

[ top ]

Spelenderwijs programmeren in Scratch

Speel niet alleen spellen, maak ze ook in Scratch!

Spelenderwijs programmeren in Scratch full colour ISBN: 978 90 5905 684 8
Uitvoering: Paperback, full colour
Aantal pagina's: 288
Prijs: € 22,99

Website bij het boek: https://www.visualsteps.nl/spelenderwijsscratch

Leer de volgende spellen maken:

  • Doolhofrenner: ontsnap uit het doolhof!
  • Basketbalspel: laat de speler springen en een basketbal werpen.
  • Brick Breaker: een namaak van het spel Breakout®, een klassiek spel waarin je stenen breekt.
  • Snaaaaaake: eet appels en ontwijk je eigen staart
  • Fruithakker: een kloon van het spel Fruit Ninja®
  • Asteroid Breaker: verpulver stenen uit de ruimte.
  • Platformer: een spel geïnspireerd op Super Mario Bros®

Geschikt voor Windows en Mac.


[ top ]Python

Stap voor stap leren programmeren met Python

Leer de basis van het programmeren stap voor stap door te werken aan allerlei korte projecten.

Stap voor stap leren programmeren met Python ISBN: 978 90 5905 654 1
Uitvoering: Paperback, full color
Aantal pagina's: 160
Prijs: € 17,99

Website bij het boek: https://www.visualsteps.nl/stappython

Leer hoe je:

  • commando's typt
  • fouten herkent en herstelt
  • numerieke en tekstvariabelen gebruikt
  • input vraagt
  • beslissingscommando's gebruikt
  • modules gebruikt
  • lussen maakt
  • woordenboeken en lijsten maakt
  • tekent met de turtle
  • commentaar toevoegt en je programma’s test

Geschikt voor: voor Windows 10 en MacOS.

 

Programmeren met Python

Programmeren met de programmeertaal Python. Via codes uitgebreid de basisbeginselen van het programmeren leren.

Programmeren met Python full colour ISBN: 978 90 5905 792 0
Uitvoering: Paperback, full colour
Aantal pagina's: 328
 Inhoudsopgave
 Voorbeeld hoofdstuk
Prijs: € 22,95

Website bij het boek: https://www.visualsteps.nl/programmerenpython

Een greep uit de onderwerpen:

  • gebruik van lijsten, tupels en mappen
  • organiseren van codes en functies en modules hergebruiken
  • gebruik van herhaling (loops) en conditionele uitdrukkingen
  • tekenen van vormen en patronen
  • spellen en animaties maken

Geschikt voor: voor Windows 10, 8.1, 7 of Mac.

 

Crash course programmeren in Python

Crash Course programmeren in Python is een snelle maar diepgaande introductie in programmeren met Python. Leer in korte tijd programma’s schrijven, problemen oplossen en laat programma’s ook werken.

Crash course programmeren in Python ISBN: 978 90 5905 674 9
Uitvoering: Paperback, zwart-wit uitgave
Aantal pagina's: 584
Prijs: € 34,99

Website bij het boek: https://www.visualsteps.nl/crashcoursepython

Leer hoe je:

  • de krachtige Python bibliotheken en opties gebruiken, inclusief matplotlib, NumPy, en Pygal
  • fouten herkennen en herstellen
  • 2D-spellen maken die reageren op toetsenbordaanslagen en muisklikken en die moeilijker worden naarmate het spel vordert
  • werken met data om interactieve visualisaties te maken
  • webapps maken, aanpassen en online verspreiden
  • omgaan met fouten en errors, ofwel programmeerproblemen oplossen

Geschikt voor: voor Windows 10, MacOS en Linux.

 


[ top ]Minecraft

Programmeren met Minecraft

Leer programmeren met het populaire spel Minecraft.

Programmeren met Minecraft full colour ISBN: 978 90 5905 593 3
Uitvoering: Paperback, full colour
Aantal pagina's: 336
 Inhoudsopgave
 Voorbeeld hoofdstuk
Prijs: € 22,95

Website bij het boek: https://www.visualsteps.nl/minecraft

Een greep uit de onderwerpen:

  • introductie in Python en in de basisprincipes van programmeren
  • Minecraft ontgrendelen via programmeercode
  • Minecraft naar eigen wens aanpassen

Geschikt voor Windows 10, 8.1, 7, Mac of Raspberry Pi.


[ top ]Micro:bit

Projectgericht programmeren met de micro:bit

Hoe leuk is het om te knutselen en tegelijkertijd te leren? Dat kan met de micro:bit! In dit boek ga je met deze slimme minicomputer aan de slag en leer je programmeren met behulp van de Microsoft Blocks Editor. 

Projectgericht programmeren met de micro:bit full colour ISBN: 978 90 5905 664 0
Uitvoering: Paperback, full colour
Aantal pagina's: 240
Prijs: € 19,99

Website bij het boek: https://www.visualsteps.nl/microbit

Een greep uit de onderwerpen:

  • programmeren in de Microsoft Blocks Editor
  • programma’s op de micro:bit zetten
  • werken met geluid en melodieën
  • werken met licht, temperatuur, versnelling, beweging en weerstand
  • beslissingen maken en variabelen gebruiken
  • debuggen en werken met algoritmes
  • lussen gebruiken voor herhaling
  • werken met voorwaarden en functies
  • radio en bluetooth gebruiken

[ top ]Apps programmeren

Programmeer je eigen iPhone en iPad apps

Programmeer je eigen iPhone en iPad apps is geschikt voor iedereen die droomt van het maken van de volgende must-have, top 10-app! De eenvoudig te volgen voorbeelden in dit boek laten je op een speelse manier starten met het creëren van je eigen apps.

Programmeer je eigen iPhone en iPad apps ISBN: 978 90 5905 603 9
Uitvoering: Paperback, full color
Aantal pagina's: 336
 Inhoudsopgave
 Voorbeeld hoofdstuk
Koopjeshoekprijs:
22,95 12,50

Website bij het boek: https://www.visualsteps.nl/programmeerapps

Hieronder vind je een greep uit de onderwerpen:
Laat je niet afschrikken door de termen en begrippen, deze worden in het boek uitgelegd.

  • variabelen en constanten maken om gegevens in te bewaren
  • if-uitdrukkingen en conditionals om keuzes te maken
  • for-in- en while-loops om herhaling toe te passen
  • optionals gebruiken om problemen te voorkomen
  • verzamelingen gegevens beheren in arrays en dictionaries
  • functies schrijven die meerdere malen aangeroepen kunnen worden om een taak uit te voeren
  • classes maken met de eigenschappen van objecten
  • de Birthday Tracker-app maken met de UIKit
  • het Schoolhouse Skateboarder-spel maken met de SpriteKit, compleet met animaties en geluidseffecten

Geschikt voor:
MacOS Sierra (10.12) en hoger.
Het programma Xcode is gratis te downloaden via de App Store.
Dit boek is niet geschikt voor Windows-computers.


[ top ]Arduino

Arduino Project Handboek

Het Arduino Project Handboek is een boek voor beginnende gebruikers van Arduino (ook wel Genuino genoemd). Arduino is een opensource-computerplatform dat bedoeld is voor het ontwerpen van slimme en creatieve objecten.

Arduino Project Handboek full colour ISBN: 978 90 5905 613 8
Uitvoering: Paperback, full colour
Aantal pagina's: 264
 Inhoudsopgave
 Voorbeeld hoofdstuk
Prijs: € 22,95

Website bij het boek: https://www.visualsteps.nl/arduinohandboek

Een greep uit de onderwerpen:

  • een lichtdimmer maken
  • een plant vochtigheidssensor maken
  • een geheugenspel maken
  • een weerstation maken
  • een reactietijd spelletje maken
  • een bewegingssensor maken
  • en nog veel meer...

Geschikt voor Windows en Mac.

Visual Steps

© Visual Steps B.V. | Volg Visual Steps op  Visual Steps op Twitter Twitter |  Visual Steps op Facebook Facebook |  Rss feeds