Spelenderwijs programmeren met Scratch

Speel niet alleen spellen, maak ze ook!

Spelenderwijs programmeren in Scratch

Paperback, full colour | 288 pagina's |   Inkijkexemplaar

In de kleurrijke programmeertaal Scratch codeer je door blokken met code achter elkaar te zetten. Het wordt al door miljoenen beginnende programmeurs gebruikt. In dit boek worden via programmeren coole spellen gemaakt! Maak je klaar om asteroïden te vernietigen, te basketballen en vliegend fruit te snijden!
Elk spel bevat eenvoudig te volgen instructies, vragen om het geleerde te herhalen en creatieve uitdagingen om het spel nog interessanter te maken, bijvoorbeeld door het toevoegen van levels of het misleiden van code. Zo wordt programmeren extra leuk!
Want programmeren is niet saai, maak er gewoon een spel van!

Leer de volgende spellen maken:

  • Doolhofrenner: ontsnap uit het doolhof!
  • Basketbalspel: laat de speler springen en een basketbal werpen.
  • Brick Breaker: een namaak van het spel Breakout®, een klassiek spel waarin je stenen breekt.
  • Snaaaaaake: eet appels en ontwijk je eigen staart.
  • Fruithakker: een kloon van het spel Fruit Ninja®.
  • Asteroid Breaker: verpulver stenen uit de ruimte.
  • Platformer: een spel geïnspireerd op Super Mario Bros®.

De visuele programmeertaal Scratch is ontwikkeld op het Massachusetts Institute of Technology (MIT). MIT is al jaren toonaangevend in het ontwikkelen van educatieve leeromgevingen.

Geschikt voor: Windows en Mac.

Een aantal spellen uit het boek:

Regenboogsporen

Regenboogsporen

Doolhoofspel

Doolhoofspel

Basketbalspel

Basketbalspel

Platformerspel

Platformerspel

Spelenderwijs programmeren in Scratch
Auteur: Al Swiegart
  • ISBN: 978 90 5905 684 8
  • (Niet meer leverbaar)
 

Gebruikers van dit boek kochten ook:

Arduino Project Handboek
Raspberry PI project handboek

Bestanden

Naar de bestanden bij het boek

Docenten

Meer informatie voor docenten

Nu verkrijgbaar